Regulamin
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep Internetowy działający pod
adresem https://dentex.com.pl prowadzony jest przez DENTEX SP.Z.O.O
NIP: 9710557107, adres miejsca wykonywania działalności i adres do
doręczeń: Opiesin 85, 98-220 Zduńska Wola , adres poczty
elektronicznej (e-mail): [email protected], tel. 604 970 493
Sklep Internetowy
https://dentex.com.pl działa na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie.
Regulamin określa rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy
https://dentex.com.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki
zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu, a także tryb
postępowania reklamacyjnego.
Każdy Usługobiorca z chwilą
podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Sklepu
Internetowego https://dentex.com.pl, zobowiązany jest do
przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
Warunkiem
złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest
zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie
składania Zamówienia.
Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż
detaliczną oraz hurtową za pośrednictwem sieci Internet.
Wszystkie
Produkty oferowane w Sklepie Internetowym są nowe, wolne od wad
fizycznych oraz prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek
polski.
Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i
ich loga użyte na stronie internetowej Sklepu Internetowego pod
adresem https://dentex.com.pl należą do ich właścicieli i są
używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one
zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i
zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu Internetowego
pod adresem https://dentex.com.pl użyte są w celach
informacyjnych.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz.
1204 ze zm.); Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.
U. 2014 poz. 827), Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
(Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.
II. DEFINICJE
DZIEŃ ROBOCZY - jeden dzień od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy.
FORMULARZ REJESTRACJI - formularz dostępny na stronie
internetowej https://dentex.com.pl umożliwiający utworzenie
Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA - formularz dostępny na stronie
internetowej https://dentex.com.pl umożliwiający złożenie
Zamówienia.
KONSUMENT - osoba fizyczna, która dokonuje z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
KLIENT -
Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
KONTO - oznaczony indywidualną nazwą (loginem)
oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym
Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym
informacje o złożonych Zamówieniach.
REGULAMIN - niniejszy
regulamin Sklepu Internetowego.
SKLEP INTERNETOWY - Sklep
Internetowy Usługodawcy działający pod adresem
https://dentex.com.pl
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – DENTEX
SP.Z.O.O z siedzibą w Zduńskiej Woli, ul. Opiesin 85, NIP:
.829-000-74-91
PRODUKT - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz
ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
UMOWA SPRZEDAŻY - Umowa Sprzedaży Produktu
zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
USŁUGOBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna albo
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
Elektronicznej.
USŁUGA ELEKTRONICZNA - usługa świadczona
drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
NEWSLETTER - usługa
pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany
przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji
pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w
Sklepie Internetowym.
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta
stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze
Sprzedawcą.
III. RODZAJ I ZAKRES USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu
Internetowego korzystanie z Usług Elektronicznych takich
jak:
zawieranie Umów Sprzedaży za pośrednictwem Formularza
Zamówienia,
prowadzenie Konta w Sklepie Internetowym,
bezpłatne
udostępnianie informacji w formie Newsletter'a.
Świadczenie
Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie
Internetowym odbywa się na warunkach określonych w
Regulaminie.
Usługodawca ma prawo zamieszczać na stronie
internetowej Sklepu Internetowego treści reklamowe. Treści
reklamowe, o których mowa w zdaniu poprzednim, stanowią integralną
część Sklepu Internetowego i prezentowanych w nim
materiałów.
Usługobiorca w ramach korzystania z Sklepu
Internetowego, na zasadach określonych Regulaminem i powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa, ma prawo wyrażać opinię na
temat Produktów zamieszczonych na sprzedaż w Sklepie
Internetowym.
Usługodawca zastrzega sobie prawo do nie
umieszczenia całości lub części opinii. W szczególności nie
zostaną umieszczone opinie zawierające wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o
języku polskim z dnia 7 października 1999r.); obrażające osoby,
narodowości, religie (art. 23 Kodeksu cywilnego oraz art. 194 - 196
Kodeksu karnego); zawierające informacje nie sprawdzone lub
obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu
cywilnego). Nie zostaną umieszczone opinie, które zawierają linki
do prywatnych stron www, zawierających dane osobowe, teleadresowe
lub adresy mailowe, zawierających uwagi skierowane do obsługi
sklepu. Opinia wysłana wielokrotnie publikowana jest tylko raz.
Za
skutki działań Usługobiorcy polegających na umieszczaniu opinii w
Sklepie Internetowym odpowiedzialność ponosi wyłącznie
Usługobiorca podejmujący takie działania.
Usługobiorca
korzystając ze Sklepu Internetowego poprzez umieszczanie opinii lub
jakichkolwiek innych treści zapewnia, iż służą mu w tym
względzie wszelkie prawa, w tym w szczególności prawa majątkowe
autorskie, że nie narusza swym działaniem praw osób trzecich, oraz
że jest uprawniony do takich działań.
IV. WARUNKI
ŚWIADCZENIIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
Świadczenie Usług Elektronicznych określonych
w rozdziale III ust. 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest
nieodpłatne.
Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
Umowa o
świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu
złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym poprzez wypełnienie
Formularza Zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego
składania przez Usługobiorcę.
Umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie
Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.
Umowa o
świadczenie Usługi Elektronicznej Newsletter'a zawierana jest na
czas nieoznaczony.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy
z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Usługodawca:
Komputer z dostępem do Internetu.
Dostęp do
poczty elektronicznej.
Przeglądarka internetowa.
Minimalna
rozdzielczość dla aplikacji: 1024x768, zalecana rozdzielczość
1280x800 lub wyższa.
Usługobiorca zobowiązany jest do
korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i
dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i
praw własności intelektualnej osób trzecich.
Usługobiorca
zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści
o charakterze bezprawnym.
V. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW
SPRZEDAŻY
Informacje znajdujące się na stronach internetowych
Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów
prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna
określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
W
przypadku niedostępności części lub wszystkich Produktów
składających się na Zamówienie, Klient jest informowany o tym
drogą mailową lub telefonicznie i proszony o decyzję w sprawie
dalszej realizacji (anulowanie Zamówienia, zrealizowanie bez
brakujących Produktów, dłuższe oczekiwanie na realizację, wybór
innego Produktu na miejsce brakującego).
Cena Produktu
uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego podana jest
w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT, cła oraz wszelkie
inne składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy Produktu.
Cena
Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego
jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena
ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie
Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do
poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta
Zamówienia.
Produkty w promocji posiadają limitowaną liczbę
sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich
wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
W
celu złożenia Zamówienia, Klient jest zobowiązany do rejestracji
Konta w Sklepie Internetowym.
Zamówienia można
składać:
poprzez stronę internetową za pomocą Formularza
Zamówienia (Sklep Internetowy https://dentex.com.pl) - 24 godziny na
dobę przez cały rok.
za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres e-mail: [email protected]
telefonicznie pod numerem:
604 970 493
Zawarcie Umowy Sprzedaży.
Do zawarcia Umowy
Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta,
Zamówienia.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca, niezwłocznie
potwierdza jego otrzymanie, co powoduje związanie Klienta jego
Zamówieniem oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie
wiadomości e-mail, która zawiera:
oświadczenie Sprzedawcy o
otrzymaniu Zamówienia,
potwierdzenie wszystkich istotnych
elementów Zamówienia,
niniejszy Regulamin,
oświadczenie
o prawie do odstąpienia od umowy,
pouczenie o prawie do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
W przypadku
kiedy złożone Zamówienia wymaga modyfikacji, Sklep Internetowy
przesyła Klientowi wiadomość e-mail zawierającą zmodyfikowane
Zamówienie i umożliwia mu podjęcie decyzji o dalszej realizacji
Zamówienia.
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości
e-mail, o której mowa w ust. 8 pkt. b lub z chwilą potwierdzenia
przez Klienta zmodyfikowanego Zamówienia, o którym mowa w ust. 8
pkt. c, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą.
Zamówienia złożone w dni powszednie po godz.
17:00 w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane
następnego Dnia Roboczego.
Każda Umowa Sprzedaży będzie
potwierdzana paragonem lub na życzenie Klienta fakturą VAT, które
będą dołączane do przesyłek.
Jeżeli Klient chce otrzymać
fakturę VAT to w chwili składania Zamówienia:
za
pośrednictwem Formularza Zamówienia powinien zaznaczyć pole
"Faktura VAT" i uzupełnić wszystkie niezbędne dane do
jej wystawienia.
za pośrednictwem poczty elektronicznej lub
faxu powinien dokonać adnotacji dotyczącej chęci otrzymania
faktury VAT i podać wszystkie niezbędne dane do jej
wystawienia.
telefonicznie poinformować Sprzedawcę o chęci
otrzymania faktury VAT i podać wszystkie niezbędne dane do jej
wystawienia.
VI. SPOSOBY PŁATNOŚCI
Sprzedawca udostępnia
następujące sposoby płatności:
Płatność przy odbiorze za
tzw. pobraniem.
Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek
bankowy Sprzedawcy..
Wpłaty należy dokonać na rachunek
bankowy numer ____________________________________ DENTEX SP.Z.O.O,
98-220 Zduńska Wola, w tytule przelewu należy wpisać "Zamówienie
nr ...".
Płatność przy odbiorze osobistym.
Płatność
za pośrednictwem serwisu PayU.pl.
Klient zobowiązany jest do
dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni
od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
W
przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy, Produkt wysyłany
jest po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
W
przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po
weryfikacji poprawności danych adresowych.
W przypadku
płatności za pośrednictwem serwisu PayU.pl Klient dokonuje zapłaty
przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia, za pomocą wspomnianego
serwisu Serwis PayU.pl umożliwiają dokonanie płatności za pomocą
karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
Sklep
Internetowy umożliwia Klientom zakup Produkt na podstawie kredytu
kupieckiego, którego warunki są ustalana na podstawie indywidualnie
uzgodnień z Klientem.
VII KOSZT, TERMIN I SPOSOBY
DOSTAWY
Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu
składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności
oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
Zakupione w Sklepie
Internetowym Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy
kurierskiej lub transportem własnym Sprzedającego.
Klient może
osobiście odebrać Produkt pod adresem: ul. Opiesin 85, 98-220
Zduńska Wola
Na termin dostawy Produktu, składa się czas
kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez
przewoźnika:
Czas kompletowania Produktu, wynosi do 2 Dni
Roboczych.
Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w
ciągu deklarowanych przez przewoźnika 3 Dni Roboczych.
VIII.
GWARANCJA PRODUKTU
Wszystkie Produkty posiadają gwarancję
producenta lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej.
Okres gwarancji producenta, na
Produkty oferowane przez Sklep Internetowy wynosi 12 miesięcy i jest
liczony jest od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.
IX.
OFERTY PROMOCJE I KODY RABATOWE
Oferty promocje oraz kody
rabatowe, opisane w niniejszym rozdziale dotyczą wyłącznie
Produktów w Sklepie Internetowym https://dentex.com.pl
Oferty
promocje oraz kody rabatowe, dostępne w Sklepie Internetowym nie
podlegają sumowaniu. Realizacja kodu rabatowego przez Klienta
uniemożliwia skorzystanie z rabatu cenowego wynikającego z oferty
promocyjnej.
Produkty objęte ofertą promocyjną są dostępne
dla wszystkich Klientów. Rabat cenowy, wynikający z oferty
promocyjnej jest uwzględniany w cenie Produktu w chwili składania
Zamówienia przez Klienta.
Kody rabatowe:
Kody rabatowe są
przyznawane Klientowi Sklepu Internetowego https://dentex.com.pl
przez obsługę Sklepu Internetowego.
Kody rabatowe można
zrealizować podczas procesu składania Zamówienia. W celu
realizacji kodu rabatowego, należy wpisać numer kodu rabatowego w
odpowiednim polu Formularza Zamówienia i potwierdzić przyciskiem
obok tego pola.
X. TRYB POSTĘPOWNIA REKLAMACYJNEGO
Reklamacje
z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży:
Podstawy i
zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Konsumentem, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, są
określone w szczególności ustawą o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27
lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
Zawiadomienia o
niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można składać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres [email protected] lub pisemnie na adres:
Opiesin 85, 98-220 Zduńska Wola
Gdy jest to niezbędne dla
oceny niezgodności Produktu z umową, należy go dostarczyć na
adres: ul. Opiesin 85, 98-220 Zduńska Wola.
Sprzedawca
ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana
na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny podany przez Klienta
sposób.
Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi
Elektronicznej przez Usługodawcę:
Reklamacje związane ze
świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu
Internetowego Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: [email protected]
W powyższej
wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie
reklamacji przez Usługodawcę.
Rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni.
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest
wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu
reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
XI.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Klient będący jednocześnie
Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej
odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie
na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub załączenie go
do paczki ze zwracanym Produktem.
W razie odstąpienia od umowy,
Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument jest
zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w
granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni.
Sprzedawca dokona zwrotu
wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
Jeżeli Konsument wybrał
sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
Konsument odstępujący od Umowy
Sprzedaży, zgodnie z pkt. 1 niniejszego rozdziału, ponosi jedynie
koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
Termin
czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy,
liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w
posiadanie.
XII. PLIKI "COOKIES"
Sklep
Internetowy Usługodawcy używa plików "cookies". Brak
zmiany po stronie Usługobiorcy (Klienta) ustawień przeglądarki
jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie.
Instalacja
plików "cookies" jest konieczna do prawidłowego
świadczenia usług w Sklepie Internetowym. W plikach "cookies"
znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania
Sklepu Internetowego, w szczególności tych wymagających
autoryzacji.
Zawartość plików "cookies" nie pozwala
na identyfikację Usługobiorcy (Klienta). Za pomocą plików
"cookies" nie są przetwarzane lub przechowywane dane
osobowe.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Umowy zawierane za
pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są zgodnie z prawem
polskim.
Zmiany dokonane w Regulaminie Sklepu Internetowego
przez Usługodawcę wiążą Usługobiorcę, pod warunkiem iż został
on prawidłowo poinformowany o zmianach i mógł się z nimi
zapoznać.
Żadne z postanowień Regulaminu nie ma na celu
naruszenia praw Usługobiorcy. W przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem
Usługodawca deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i
stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu.
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między
Sklepem Internetowym, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej
kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia
sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.